راهنمای فنگ شویی اداری


بهره وری فضای کاری-اداری

آیا فضای کاری-اداری شما بهره وری را از محیط کاریتان کم کرده؟

اگر چنین است، ممکن است بخواهید از اصول فنگ شویی برای کمک به افزایش فضای کاری خود استفاده کنید.

فنگ شویی به معنای راحت بودن در فضای خود است. جدای از راحتی فیزیکی ناشی از رعایت ارگونومی مناسب هم می‌باشد، راحتی می تواند به معنای حفظ ذهنی روشن و حفظ یک سبک زندگی منظم هم باشد.

هنگامی که این ایده های فنگ شویی را در دفتر خود به کار می گیرید، یک محیط کاری بدون استرس ایجاد می کنید.

این نه تنها باعث ایجاد یک سبک زندگی شادتر می شود، بلکه در دفترکار شما کمک به بهره وری بیشتر می کند.

پیروی از این اصول فنگ شویی اداری در سازمان شما مثل:میز، موقعیت، چیدمان اتاق و حتی رنگ دیوار می تواند نحوه کار شما در دفتر را تغییر دهد.

سازماندهی با فنگ شویی:

یکی از اصول کلیدی فنگ شویی دستیابی به شادی است. یکی از ساده ترین گام ها برای دستیابی به این هدف، سازماندهی و از بین بردن شلوغی اطراف دفتر است.

ایده این است که پاک کردن بهم ریختگی به وارد کردن انرژی حیاتی کمک می کند که وضوح و تمرکز را افزایش می دهد.

به طور کلی، 50٪ از میز شما باید تمیز شود. شما باید زمانی که به محل کار می رسید بتوانید به یک میز تمیز برسید و در پایان روز با یک میز تمیز آنجا را ترک کنید.

صرف زمان اضافی برای سازماندهی درست و کارآمد کارها به شما کمک می کند تا چند ماه دیگر مجبور به انجام آن نشوید.

برنامه منظم:

یکی دیگر از ایده های فنگ شویی اداری، داشتن یک برنامه منظم است که کار شما را بر اساس آن تقسیم بندی می کند.

به عنوان مثال، یک بار در روز کارهای اداری خود را انجام دهید. سعی نکنید چند کار را انجام دهید، زیرا در حافظه کاری شما اختلال ایجاد می کند.

هنگام برنامه ریزی، سعی کنید همیشه کارهای دشوار را ابتدا انجام دهید. این هر دو هک کلیدی بهره وری هستند.

در ابتدا، شاید فکر نکنید که موقعیت میز شما هم تفاوتی ایجاد کند. اما طبق فنگ شویی، صندلی شما باید همیشه در را ببیند. این به عنوان داشتن قدرت یا موقعیت فرماندهی شناخته می شود.

این نماد توانایی دیدن فرصت ها در طول حرفه شما است.

راهنمای فنگ شویی اداری

در دفاتر مشترک، باید از نشستن پشت به هم یا رو در رو خودداری کنید.

اگر کاملاً مجبور هستید رو به روی شخص دیگری بنشینید، سعی کنید از یک مانع مانند یک گیاه یا حتی یک صفحه رایانه استفاده کنید (تا زمانی که به اندازه کافی بالا نصب شده باشد).

چگونه میز خود را فنگ شویی کنیم:

برای شروع چیدمان میز خود، یک نقشه باگوا توصیه می شود. نقشه باگوا یک ابزار باستانی است که در فنگ شویی برای کمک به آوردن انرژی خوب  به کار می رود.

هنگامی که در یک منطقه اعمال می شود، هر بخش با آرزوهای متفاوتی مانند شغل، خرد، خانواده و غیره مطابقت دارد. برخی نیز دارای رنگ ها و عناصر مرتبط با آنها هستند.

یک مکان خوب برای اعمال نقشه باگوا برای فنگ شویی اداری روی میز یا محل کار شما است. موارد زیر به شما کمک می کند تا با استفاده از نقشه باگوا، میز خود را تجزیه کنید.

پس از ترسیم بخش ها، از خود بپرسید که کدام بخش از زندگی و/یا کسب و کار شما برای شما مهم تر است یا شاید به توجه بیشتری نیاز دارد.

اگر بخش خاصی وجود دارد که می خواهید در زندگی خود روی آن تمرکز کنید، سعی کنید مواردی را قرار دهید که بخش مربوط به نقشه باگوا را تبلیغ می کند.

برای مثال، اگر می‌خواهید روی خانواده‌تان تمرکز کنید، عکسی از آن‌ها اضافه کنید یا گیاهی را در بخش «خانواده و جامعه» قرار دهید.

قانون بی نظمی:

سازمان را از بالا به خاطر بسپارید – مهم است که 50 درصد از میز خود را پاک نگه دارید. در فنگ شویی آمده است که اگر یک نقشه روی میز شما اعمال شود چه شکلی خواهد بود.

فنگ شویی چیدمان دفتر شما:

هنگام راه اندازی دفتر خود، باید مطمئن شوید که به هر قیمتی از لبه های تیز خودداری کنید. از میز یا صندلی هایی با لبه های خمیده استفاده کنید.

شما همچنین می خواهید مبلمانی را انتخاب کنید که از رفاه و موفقیت صحبت می کند. این یک محیط کاری خوب برای کارکنان و همچنین مشتریان یا مشتریانی که بازدید می کنند ایجاد می کند.

وقتی میزهایتان را از هم فاصله می‌گیرید، سعی کنید فضاهای بزرگی را در راهروها بگذارید تا انرژی بتواند به آرامی در اتاق حرکت کند و مجبور نباشد به سرعت در راهروها فشرده شود.

همچنین باید در نظر بگیرید که نور ممکن است در چه مکان هایی باعث تابش خیره کننده شود، زیرا نه تنها کار با آن دشوار است، بلکه برای فنگ شویی نیز مضر است.

عناصر اصلی فنگ شویی:

فنگ شویی همه چیز در مورد حفظ تعادل عناصر است. عناصر اصلی چوب، خاک، فلز، آتش و آب هستند. هر قسمت از دفتر شما، از میزی که در آن نشسته اید تا تصاویر روی دیوار، یک عنصر را نشان می دهد.

شما از هیچ عنصر زیادی نمی خواهید.

راهنمای فنگ شویی اداری

استفاده از فنگ شویی برای انتخاب رنگ و هنر اداری:

هنگام انتخاب رنگ برای دفتر خود، می توانید یا از راهنمای عنصری بالا استفاده کنید یا یک رنگ عمومی و روشن تر انتخاب کنید. زرد، طلایی کم رنگ یا سبز به خوبی کار می کنند.

اگر می‌خواهید زمین را تثبیت کنید، می‌توانید قهوه‌ای یا دیگر رنگ‌های خاکی را انتخاب کنید. برای دفاتر بزرگ با پلان های باز، داشتن رنگ های ظریف مهم است.

دقت داشته باشید که وقتی سعی می کنید یک رنگ روشن را در یک اتاق بزرگ فعال بگنجانید، می تواند بیش از حد حواس پرتی و استرس زا باشد.

آثار هنری که انتخاب می کنید باید همیشه الهام بخش شما باشند. به یاد داشته باشید، شما می خواهید از انرژی سالم و مثبت حمایت کنید. بنابراین، برخی از جملات یا شعارهای مورد علاقه خود را بگنجانید.

هنگام انجام پروژه ای مانند این، سعی کنید غرق نشوید. بدون استرس نام بازی است. سعی کنید کارهای زیادی را به یکباره انجام ندهید.

اگر دفتر کار بزرگی دارید، ابتدا قطعات کوچک مانند میز کار خود را به کار بگیرید. همکاران خود را تشویق کنید تا درگیر شوند و انرژی مثبت را پخش کنند!

شرکت سینما چوب فیدار، بزرگترین ارائه دهنده‌ی تجهیزات سینمایی و اداری در ایران