کار گروهی


10 مهارت برتر کار تیمی

که هر شرکتی برای موفقیت به آن نیاز دارد:

دنیای تجارت به طرز چشمگیری تغییر کرده است. امروزه داشتن مهارت های سخت و تخصص زیاد فقط کافی نیست. برعکس، شرکت‌ها دریافته‌اند که مهارت‌های کار تیمی برای محیط کار اساسی است.

هر فرد حرفه ای باید یک بازیکن تیمی باشد و آماده باشد که دست به دست همدیگر بهترین تیم را ارائه دهند. از این گذشته، پرسنل پایه و اساس یک شرکت موفق و محکم و هسته اولیه یک ساختار بزرگتر هستند.

امروزه قدرت این توانایی ها غیرقابل انکار است، مدیران عامل و کارشناسان اشتغال تشخیص می دهند که یک تیم با انگیزه نیروی کار غیرقابل توقف است.

و بهترین بخش این است که هر فردی می تواند این ظرفیت ها را داشته باشد، توسعه دهد و تقویت کند.

و اگر به دنبال توسعه مهارت های کار تیمی خود و شرکایتان هستید، یا اگر به دنبال تقویت مهارت های خود برای جستجوی شغل هستید، به جای درستی آمده اید.

انواع مهارت های کار تیمی:

بگذارید این موضوع روشن شود: مهارت های کار گروهی متنوع و غیرقابل شمارش هستند. با این حال، سه نوع به عنوان مهم ترین برای کسب و کار برجسته هستند:

مهارت های سازمانی:

این استعدادها برای مدیریت تیم‌ها، ترتیب دادن فضای کار، انجام پروژه‌ها یا محاسبه صورت‌حساب‌ها، چه برای محل کار یا زندگی خارج از دفتر، از اهمیت بالایی برخوردارند.

مهارت های متقاعد کننده:

استعداد متقاعد کردن جواهری بی نظیر در هر نوع کسب و کاری بدون توجه به اندازه آن است. رهبری، توجه، و همدلی، از جمله مواردی است که برای بالاترین نقش ها ضروری است.

مهارت های نرم:

اینها شامل هر نوع استعداد بین فردی می شود. آنها مهارت های فنی مانند نرم افزار، دانش تخصصی و زبان دوم را متعادل می کنند و در نتیجه اعضای تیم استثنایی را تشکیل می دهند.

گاهی اوقات، ماهرترین استعدادها به لطف توانایی های بین فردی و سازمانی شان به جای دانش فنی شان سرآمد می شوند.

حال، بیایید بدون ترتیب خاصی، مطلوب ترین قابلیت های سازمانی و متقاعدکننده را تجزیه کنیم:

1. ارتباطات

این را تصور کنید: شما پیامی را با دستورالعمل به شخصی ارسال می کنید. مدیر بخش فروش  باید آن پیام را برای کارکنان توضیح دهد.

اما از آنجایی که آن شخص نشانه های شما را اشتباه متوجه شده بود، همه بخش فروش همان اشتباه را تکرار می کنند و هرج و مرج غیرقابل تصوری را برای شما و کل شرکت ایجاد می کنند.

به عبارت ساده: ارتباط همه چیز است.

اگر می‌دانید که چگونه توضیح دهید،پس حتما جزئیات بدهید، دستورالعمل‌ها را ارائه دهید، یا فقط با صراحت صحبت کنید، می‌توانید از مشکلات بی‌شماری در فضای کاری خود اجتناب کنید، حتی اگر از راه دور کار می‌کنید.

به نظر یک واقعیت بسیار شناخته شده است، اما حتی با استعدادترین متخصصان نیز تمایل دارند آن را فراموش کنند.

2. رهبری

رهبران مثبت می توانند سوزن را حرکت دهند و دامنه یک تیم را تقویت یا دوباره ابداع کنند.

آنها به دلیل فعال بودن، حمایت و راهنمایی به جای تحقیر شرکای خود، به مردم اطراف الهام می بخشند و محیطی سالم برای همه کارکنان ایجاد می کنند.

این مزیت های زیادی برای آمار بهره وری است.

3. ظرفیت حل مسئله

اگر یک فرصت شغلی متوسط را بررسی کنید، متوجه خواهید شد که اکثر آنها عباراتی مانند “ما به یک حلال مشکل نیاز داریم که بتواند خارج از چارچوب فکر کند” یا “…که ایده های جدیدی ارائه می دهد، دارند،

و این تصادفی نیست.مشکلات هم برای کامپیوتر و هم برای انسان اجتناب ناپذیر است. زودتر باید با موقعیت های استرس زا، پر هرج و مرج و خارج از کنترل کنار بیایید و بتوانید کنترل خود را حفظ کنید.

حقیقت این است که فارغ از صنعت، همه دوست دارند و به یک مشکل گشا نیاز دارند، فردی خلاق که بتواند با بدترین سناریوها کنار بیاید، بتواند شکاف ها را بیابد و راه حل ارائه دهد.

4. سازمان

علاوه بر توانایی های ارتباطی، سازمان خود ستون فقرات هر استراتژی موفق در بلندمدت است. به همین ترتیب، پایه و اساس هماهنگی و کارایی در داخل و خارج از محل کار است.

یک شرکت سازمان‌یافته در جهت عقربه‌های ساعت کار می‌کند و جایی برای اشتباه باقی نمی‌گذارد. همین امر در مورد یک دفتر، انبار، بیمارستان، مدرسه یا هر محل کاری که می توانید تصور کنید صدق می کند.

سازماندهی یعنی ، نتایج عالی، از متقاضیان سطح پایه گرفته تا مدیران .

5. همکاری

امروز، اگر مایل به کمک به همکاران خود نباشید، مهم نیست که در منطقه خود یک متخصص فوق العاده باشید.

نکته. این را به خاطر داشته باشید: یک نگرش مشارکتی هزاران در را باز می کند و شما را به شریکی تبدیل می کند که بیشتر شرکا دوست دارند با او کار کنند.

به عهده گرفتن مسئولیت های بیش از حد به طور همزمان منجر به فرسودگی شغلی می شود. از سوی دیگر، به اشتراک گذاشتن آنها از طریق همکاری، استرس اعضای تیم را کاهش می دهد ،

و بهره وری و رضایت بیشتری در کار ایجاد می کند.

کار گروهی

6. گوش دادن فعال

این مهارت کار گروهی به ویژه با برقراری ارتباط مرتبط است.

گوش دادن فعال نه تنها شامل شنیدن صحبت های شرکای شما، بلکه شامل تعامل، توجه دقیق، یادداشت برداری، تجزیه و تحلیل و جذب هرچه بیشتر اطلاعات است.

شنوندگان فعال می توانند در طول یک جلسه در سکوت بنشینند تا بیشترین جزئیات را دریافت کنند.

با این حال، این مهارت همچنین در مورد استفاده از کلمه در مواقع ضروری، درخواست توضیحات و عدم تردید در آشکارسازی زمانی که نیاز به توضیحات بیشتری دارید است.

و در نهایت، در مورد اطمینان از اینکه وقتی مکالمه را هدایت می کنید، به صحبت های دیگران گوش می دهید.

7. صداقت

صادق بودن تنها به معنای صمیمی و شفاف بودن تا حد امکان نیست. همچنین در مورد درستی، عینی بودن، شفافیت، به رسمیت شناختن باز بودن، و وفاداری، از جمله ویژگی های دیگر است.

صداقت یکی از اصول اصلی تیم سازی است.

یک فضای کاری صادقانه غنی‌ترین  بحث‌ها را ایجاد می‌کند، نه صحبت‌های سنگین یا تحقیرآمیز که در آن همیشه حق با یک نفر است، بلکه صحبت‌هایی که در آن نظرات مختلف مورد احترام و اجباری هستند.

8. قابل اطمینان

نشان دادن مسئولیت، قابلیت اطمینان و تعهد برای هر عضو تیم در هر شرکتی، از فروتن ترین تازه کار گرفته تا مهم ترین مدیران، حیاتی است.

هر شرکتی باید یک تیم قابل اعتماد داشته باشد، تیمی که در آن هر یک از اعضا اعتماد و سازش را نشان دهد.

آیا می‌توانید شرکتی را تصور کنید که هیچ‌کس نمی‌داند چه اتفاقی قرار است با یکی از اعضا بیفتد که سه روز است حاضر نشده و به تماس‌ها پاسخ نمی‌دهد؟

یا می توانید دفتری را تصور کنید که در آن یکی از کارکنان همه اعضای تیم را به دلیل تنبلی خود به تاخیر می اندازد؟

به همین دلیل است که قابلیت اطمینان در مهارت های کار گروهی ضروری است.

9. احترام گذاشتن

بیشتر توانایی های بین فردی بدون احترام چیزی نیست. این کیفیت بیش از یک مهارت کار گروهی است، بلکه اساس روابط انسانی است. این کلید برقراری ارتباط، رهبری، صادق بودن و غیره است.

حرفه ای هایی که می توانند غرور خود را کنترل کنند و برای گوش دادن، یادگیری و پذیرش اشتباهات خود فروتن باشند، شخصیت ها و دیدگاه های مختلف را درک و تحمل کنند و ترجیح می دهند لاف نزنند،

برای هر نیروی کاری بسیار ارزشمند هستند.و آن دسته از هم تیمی ها، مدیران و مدیران عاملی که ترجیح می دهند هنگام موفقیت به جای تحقیر سکوت کنند، بیشترین احترام را به دست می آورند.

10. همدلی

آخرین موضوع ولی به پر اهمیت.همدلی کلید اعطای برابری، مدارا و عدالت به محل کار است. پوشیدن کفش دیگران برای درک مشکلات آنها برای کمک به آنها بسیار مهم است.

متخصصان همدل در سازماندهی، برقراری ارتباط، گوش دادن فعال و رهبری بهتر هستند.

به همین ترتیب، آنها می توانند خارج از چارچوب فکر کنند تا متوجه شوند که چه شرکای با مشکل مواجه هستند یا زمان بدی را در کار سپری می کنند.

در نتیجه، آنها سازندگان یک محل کار ارتباطی هستند که در آن احترام و صداقت بر صحنه حاکم است. ناگفته نماند که همدلی در هر نوع کاری که مربوط به برخورد با مشتریان است امری ابتدایی است.

چگونه مهارت های کار تیمی را در محل کار خود بهبود بخشید؟

اکنون که ده مورد از مهم‌ترین مهارت‌های تیم‌سازی را می‌شناسید، به چهار تکنیک برای ترکیب آن‌ها در شرکت یا محل کار خود نگاهی بیندازید:

تشویق و بازخورد ارائه دهید:

وقتی صحبت از همدلی و احترام به میان می آید، این امر ضروری است.

هر عضو از تشویق ها و پاداش ها قدردانی می کند. و باور کنید یا نه، بازخوردها به شما کمک می کند تا احترام و اعتماد همکاران خود را به دست آورید، تا زمانی که به یاد داشته باشید که صمیمانه و محترمانه رفتار کنید.

نقش ها و قوانین را تعریف کنید:

وقتی افراد زیادی مسئولیت‌های یکسانی را بر عهده دارند، اختیار شروع به محو شدن می‌کند، در حالی که بی‌سازمانی وارد می‌شود.

نقش‌ها و قوانین به شما اجازه می‌دهند یک ساختار کاری کاربردی را تعریف کنید. به طور خلاصه، آنها بخشی از دستور العمل یک شرکت سازمان یافته هستند.

کار گروهی

مسئولیت را بر عهده بگیرید:

ضرب المثلی وجود دارد که می گوید: “برای اینکه یک رهبر خوب باشید، ابتدا یک پیرو خوب باشید.” به طور خلاصه، رهبری با مثال تنها راه پیشروی است.

و اگر به دنبال ایجاد مهارت های کار تیمی در شرکت خود هستید، این جنبه اساسی است.

آشکارا ارتباط برقرار کنید:

این نکته تمام مهارت های کار گروهی را تا به حال در بر می گیرد. بازیکنان تیم خوب، محترم و قابل اعتماد برای حل مشکلات، همکاری، سازماندهی و نشان دادن احترام و همدلی آشکارا صحبت می کنند.

بنابراین اگر می خواهید یک تغییر دهنده بازی باشید، این اولین قدم است.

این مهارت‌های کار گروهی به شما کمک می‌کند یک محل کار لذت‌بخش ایجاد کنید، روابط خود را با همکارانتان تقویت کنید و بهره‌وری شرکت را افزایش دهید.

و اگر در جستجوی کار هستید، به شما این امکان را می دهند که به یک متقاضی برجسته تبدیل شوید. اگرچه بسیاری دیگر وجود دارد، اما اینها برای هر عضو تیم، صرف نظر از صنعت آنها، ضروری است.

شرکت سینما چوب فیدار، بزرگترین ارائه دهنده‌ی تجهیزات سینمایی و اداری در ایران